10 Ubat Hidung Tersumbat Di Farmasi Malaysia

Ubat hidung tersumbat di farmasi

Hidung tersumbat boleh disebabkan oleh apa-apa yang merengsakan atau meradang tisu hidung. Jangkitan seperti selesema, selesema atau sinusitis dan alahan adalah punca kerap hidung tersumbat dan hidung berair. Kadangkala hidung tersumbat dan berair boleh disebabkan oleh perengsa seperti asap tembakau dan ekzos kereta.

Dekongestan adalah ubat-ubatan untuk mengatasi gejala hidung tersumbat akibat selesema, batuk pilek, alergi, resdung, atau bronkitis. Di bawah adalah 10 ubat hidung tersumbat di farmasi Malaysia. Anda juga boleh beli ubat-ubatan di bawah di Watson, shopee dan lazada.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Clarinase


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Clarinase ialah ubat gabungan anti histamin (anti alahan) dan dekongestan. Ubat hidung tersumbat di farmasi ini digunakan untuk merawat gejala alahan seperti hidung berair, hidung tersumbat, bersin, mata berair dan kesesakan atau tersumbat terutamanya dalam rinitis alergi.



Benadryl Allergy Plus Congestion


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Benadryl Allergy Plus melegakan tekanan sinus dan hidung tersumbat. Tablet pelega alahan ini memberikan kelegaan yang berkesan daripada gejala seperti bersin, mata berair, hidung berair, tekak gatal, kesesakan resdung dan tekanan sinus.



Carinox


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Carinox ditunjukkan untuk melegakan simptom yang berkaitan dengan rinitis alahan dan selsema termasuk hidung tersumbat, bersin, rhinorrhea, pruritus dan lacrimation. Ubat untuk hidung tersumbat yang tidak menyebabkan mengantuk.



Simtec


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Simtec digunakan untuk melegakan simptom-simptom yang berkaitan dengan rinitis bermusim (demam alergi) dan rinitis perennial (berlaku sepanjang tahun), seperti bersin, hidung berhingus atau tersumbat dan gatal-gatal, mata berasa gatal-gatal kemerahan dan berair.

Simtec juga digunakan untuk melegakan simptom berkaitan dengan keadaan kulit dipanggil urtikaria; simptom-simptom ini termasuk gatal-gatal, kemerah-merahan dan bengkak pada kulit.



Claritin-D Non-Drowsy


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Produk alahan Claritin-D yang tidak mengantuk melegakan gejala alahan seperti bersin, hidung berair, mata gatal, berair dan hidung atau tekak gatal, serta kesesakan & tekanan sinus dan hidung tersumbat.



Hurix's Cool Inhaler


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Hurix's Cool Inhaler ialah ubat hidung tersumbat di farmasi yang digunakan secara tradisional untuk menyegarkan badan, melegakan kesejukan, hidung tersumbat dan semput. Ia mudah untuk dibawa kemana sahaja dan mampu menyegarkan diri setiap kali berasa mengantuk.



Breathe Right Nasal Strips


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Breathe Right Nasal Strips terbukti dapat melegakan hidung tersumbat serta-merta, membantu anda bernafas dengan lebih baik supaya anda boleh tidur dengan lebih lena.

Gunakannya untuk mengurangkan atau bahkan menghentikan dengkuran dan mendapatkan bantuan segera daripada kesesakan disebabkan oleh batuk, selsema, alahan, masalah resdung, dan Deviated septum.



Hurix's 600 Fluaway Capsule


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Digunakan secara tradisional untuk melegakan selsema dan hidung tersumbat tanpa menyebabkan rasa mengantuk atau lenguh selepas ditelan. Ubat hidung tersumbat di farmasi ini diperbuat daripada herba semulajadi dengan teknologi moden.



Cough-en Linctus


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Cough-en Linctus ialah ubat hidung tersumbat yang boleh dibeli di farmasi. Ia berkesan menyekat batuk kering yang merengsa, melegakan rinitis alahan dan selsema. Ubat ini juga membersihkan hidung tersumbat dengan sangat baik.



Sudafed Pe Sinus Pressure + Pain


Ubat hidung tersumbat di farmasi

Tablet tidak mengantuk untuk melegakan kesesakan sinus dan tekanan sementara dengan kesakitan, serta sakit kepala. Dirumus dengan acetaminophen untuk melegakan kesakitan dan phenylephrine HCI sebagai dekongestan.
Terbaru Lebih lama