10 Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Terbaik Di Malaysia

Pencuci muka untuk kulit berminyak

Pencuci muka untuk kulit berminyak adalah salah satu produk penjagaan kulit muka yang anda perlu miliki. Kulit berminyak adalah masalah yang sering dihadapi rakyat Malaysia terutama remaja. Walaupun kulit berminyak boleh menyumbat pori-pori dan menyebabkan peningkatan jerawat, kulit berminyak juga mempunyai banyak manfaat. Minyak membantu memelihara kulit, dan orang yang mempunyai kulit berminyak cenderung mempunyai kulit yang lebih tebal dan lebih sedikit kedutan. Kuncinya adalah untuk mencapai keseimbangan dan mengekalkan kelembapan semula jadi kulit.

Dengan keadaan cuaca yang panas, kulit muka anda akan sentiasa berminyak serta membuat anda tidak selesa. 10 pencuci muka untuk kulit berminyak terbaik di Malaysia di dalam senarai ini akan memastikan kulit anda sentiasa lembut dan bersih kerana terhindar dari lebihan minyak.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Cosmoderm Tea Tree Oil Oil Control Facial Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berminyak

Pencuci muka berkrim yang mencuci kulit dengan lembut dan mendalam tanpa mengeringkan kulit. Ia membersihkan wajah daripada minyak dan debu serta membersih pori tersumbat dan mengawal minyak untuk menghilangkan jerawat. Pencuci muka ini mempunyai pelbagai manfaat untuk membantu kulit berminyak seperti tidak menutup pori atau menyebabkan alahan. Sesuai untuk kulit berminyak & berjerawat.



COSRX Salicylic Acid Daily Gentle Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berminyak


Pencuci muka lembut harian asid salisilik membantu mengurangkan jerawat dan menggalakkan kulit yang bersih. Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk berminyak. Ia menghilangkan kekotoran dan minyak berlebihan (sebum)
dengan lembut sambil melawan jerawat dan jeragat, menjadikan kulit lembut dan licin tanpa rasa pelucutan.

Ia adalah pencuci muka buih yang mengandungi bahan botani dan asid salisilik, membantu menanggalkan sel kulit mati lama, sebum, bintik hitam dari pori apabila anda mencuci muka anda. Pencuci muka untuk kulit berminyak ini adalah jenis krim, menghasilkan buih mikro untuk membersihkan sisa kulit atau sisa solekan untuk menghentikan sebum dalam liang anda daripada berkembang menjadi bintik hitam dan bintik putih.



Some By Mi 30 Days Miracle Acne Clear Foam


Pencuci muka buih untuk kulit berminyak dengan AHA, BHA, dan PHA membantu mencerahkan kulit. Kesihatan kulit yang baik secara konsisten dengan membuang sel-sel mati dan kekotoran serta melaraskan kadar pusing ganti sel kulit kepada normal. Ia mengandungi 5,000ppm asid Salisilik dan AHA, BHA, PHA untuk penjagaan sel kulit mati dan pelembab dan 160,200ppm bahan Truecica untuk menenangkan kulit.

Pencuci muka ini juga mengandungi Calamine untuk penjagaan sebum supaya kulit tidak terasa berminyak dan mengurangkan masalah jerawat. Selain itu, ia menggunakan 70% atau lebih bahan semulajadi untuk mengurangkan kerengsaan kulit dan membersihkan pori-pori. Sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat.

  • AHA menanggalkan kotoran dan kepingan kering pada permukaan luar.
  • BHA menanggalkan kotoran dan sebum dalam pori.
  • PHA mengekalkan kelembapan kulit dan melarutkan sel kulit mati.



Hada Labo Deep Clean & Pore Refining Face Wash


Hada Labo Deep Clean & Pore Refining Face Wash menggabungkan sifat pembersihan semula jadi dengan bahan penghidratan unggul asid hyaluronik untuk membersihkan pori-pori yang mendalam, mengawal minyak dan meminimumkan pori-pori untuk memulihkan kulit yang lebih lembut dan licin. Rendah Kerengsaan terhadap kulit kerana formula seimbang pH yang lembut.

Asid Hyaluronik yang ada di dalam pencuci muka ini akan menghidratkan kulit secara intensif untuk mengelakkan kekeringan, mengekalkannya lembut dan anjal. Sementara pati teh hijau berkualiti tinggi mengawal dan menghilangkan minyak berlebihan untuk kulit yang segar dan bersih. Ia juga memiliki tanah liat mineral daripada abu gunung berapi semula jadi yang berkesan menyerap minyak dan kekotoran di liang-liang pori.



Wardah Acnederm Pure Foaming Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berminyak


Pencuci muka dengan Dermacleanse Actives (Salicylic Acid di dalam) untuk membersihkan kotoran, solekan dan minyak berlebihan. Dengan Allantoin yang menenangkan dan melembapkan. Pencuci muka pelbagai fungsi dengan Witch Hazel dan Ekstrak Aloe Vera untuk menghaluskan liang-liang, menenangkan dan meningkatkan keupayaan kulit untuk menyerap nutrisi daripada penggunaan penjagaan kulit seterusnya. Untuk kulit berminyak dan berjerawat.



L’Oréal Paris Glycolic Bright Glowing Daily Cleanser Foam


Pencuci muka untuk kulit berminyak


Pencuci muka ini mengelupas secara lembut dan membersihkan kulit secara mendalam. Dengan buih berkrim padat, ia membersihkan minyak berlebihan, kekotoran dan solekan secara menyeluruh. Pencuci muka dengan Glycolic Acid yang mencerahkan, mengelupas dan menghilangkan kekusaman untuk kulit yang cerah sekata.

  • Diuji oleh pakar dermatologi & terbukti berkesan pada tona kulit Asia.
  • Dikuasakan oleh Brightening Glycolic Acid, ia mengelupas dan menghilangkan kekusaman.
  • Mengelupas kulit serta-merta dan menghilangkan kekusaman. Hari demi hari, bintik hitam berkurangan, kulit makin berseri.



Eucerin ProACNE Solution Cleansing Foam


Pencuci muka untuk kulit berminyak


Pencuci muka untuk kulit berminyak dengan pori-pori besar. Ia membersih dengan lembut untuk menghilangkan sebum dan kotoran yang berlebihan dengan berkesan. Pencuci muka ini sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit kombinasi, kulit berminyak dan berjerawat. Dio-Active dan Bisabolol yang diekstrak secara semulajadi menawarkan pembersihan yang mendalam untuk kulit bebas jerawat dan mengurangkan minyak berlebihan pada kulit muka.

  • Mengurangkan jerawat komedo sebanyak 82%.
  • Membersihkan pori-pori yang tersumbat dan mengurangkan minyak muka yang berlebihan.
  • Produk telah diuji untuk kulit sensitif. Ia tidak akan menyumbat pori atau menyebabkan jerawat komedo.
  • Formula lembut untuk kulit halus dan mudah alergi. Tidak menyebabkan kering kulit.
  • Tiada alkohol. Tidak menyebabkan alahan kulit.



YOU Hy! Amino Contr-Oil Oil Control Facial Wash



Pencuci muka untuk kulit berminyak yang diperkaya dengan Asid Hyaluronik 5D, Asid Amino, dan Kompleks Kawalan Minyak untuk membersihkan pori-pori, mengelupas kulit dengan lembut, dan menghilangkan minyak berlebihan untuk kulit yang segar dan sihat.

  • Asid Hyaluronik 5D: Mengandungi 5 jenis Asid Hyaluronik yang membantu memberikan penghidratan dan mengekalkan kulit terhidrat dengan baik.
  • Formula Asid Amino: Diperkaya dengan 4 jenis Asid Amino untuk membantu mengekalkan kelembapan kulit.
  • Kompleks Kawalan Minyak: Mengandungi Salicylic Acid, Glycolic Acid, dan Volcanic Soil untuk membantu membersihkan liang-liang, mengelupas kulit dengan lembut, dan mengeluarkan lebihan Minyak.



Neutrogena Deep Clean Gentle Foaming Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berminyak


Pencuci muka ini terbukti secara klinikal dapat menanggalkan 99% kotoran tanpa menanggalkan kelembapan semula jadi kulit anda. Formula Keseimbangan Kelembapannya membersihkan dan mengimbangi kelembapan kulit anda dengan berkesan. Buih yang banyak mencecah jauh ke dalam liang untuk melarutkan kekotoran secara menyeluruh, sambil memulihkan kandungan air pada kulit anda. Ia membantu menjadikan penghalang kulit anda lebih berdaya tahan dengan setiap cucian. Sesuai untuk semua jenis kulit.



La Roche Posay Effaclar Purifying Foaming Gel Cleanser Face Wash


Purifying Foaming Gel dirumus khas untuk kulit berminyak dan berjerawat. Pencuci muka ini membersih kotoran dan minyak dengan lembut sambil menjaga keseimbangan ph kulit pada 5.5. Menanggalkan kotoran dan sebum dari permukaan kulit tanpa mengganggu keseimbangan halusnya dan menjadikan kulit berasa bersih dan segar. Terbukti dapat mengurangkan jerawat, jeragat, bintik hitam dan mengawal kilauan. Menjadikan kulit berasa bersih dan segar. Gunakan sebagai pencuci muka harian untuk kulit berminyak. Tanpa sabun, tanpa paraben, bebas alkohol dan minyak.
Terbaru Lebih lama