10 Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons Paling Berkesan

Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons

Penyebab kulit berminyak adalah sebum, yang berasal dari kelenjar sebum yang menghasilkan minyak badan. Sementara ia melindungi dan menghidrat dan penting untuk kulit yang sihat, "sebum terlalu banyak boleh menyebabkan kulit berminyak, liang tersumbat dan jerawat,"

Apabila bercakap tentang pencuci muka, orang yang mempunyai kulit berminyak harus mengelakkan minyak yang hanya akan menambah masalah, jadi jangan gunakan pencuci muka yang mengandungi minyak alpukat, aprikot, mineral, badam atau kelapa. Di bawah adalah senarai 10 pencuci muka untuk kulit berminyak di Watsons paling berkesan.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Cetaphil Oily Skin Cleanser


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Untuk kawalan kulit yang berminyak. Cetaphil Oily Skin Cleanser adalah pembersih berkesan untuk kulit yang berminyak, yang mudah berjerawat atau kedua-duanya sekali dengan menghilangkan minyak, kotoran, bendasing dan solekan tanpa menjejaskan lapisan kulit.

Sesuai untuk kulit yang berminyak, mudah berjerawat atau kedua-duanya sekali.Ia juga ideal untuk membersihkan wajah dan mengurangkan jumlah sebum dengan berkesan dalam 2 minggu. Salah satu kelebihan pencuci muka ini adalah ia tidak menyumbat liang pori.



Ponds Oil Control Facial Foam


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons

Pond's memperkenalkan Skin Mattifying Facial Foam yang canggih, dengan Mineral Clay yang unik, yang sangat menyerap dan berkesan menyepon minyak berlebihan, kotoran dan solekan tanpa mengeringkan kulit secara berlebihan. Kulit terasa bersih serta-merta, segar dan seimbang, dengan kemasan matte yang tahan lama yang anda impikan.



Neutrogena Oil-Free Acne Wash


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Neutrogena Oil-Free Acne Wash ialah pembersih yang membantu mencegah jerawat dalam satu langkah mudah. Ia menghilangkan minyak dan membuka pori-pori dan bintik hitam. Pencuci muka di Watsons ini direka khas untuk kulit berminyak dan berjerawat.

Formula melawan jerawat Formula bebas minyak membilas bersih tanpa terlalu mengeringkan atau merengsakan kulit muka. Berkesan tetapi lembut, ia tidak akan terlalu kering atau merengsakan. Bilas bersih, meninggalkan tiada pori tersumbat sisa.



Hada Labo AHA + BHA Face Wash


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Formula Pengelupasan Tindakan Berganda - AHA dan BHA membantu melembutkan kulit, menanggalkan sel kulit mati, meningkatkan penyerapan kulit dan mengembalikan keserian semula jadi yang sihat. PH kulit seimbang. Kerengsaan yang rendah.

Menanggalkan bintik hitam dan kekotoran yang terperangkap di dalam pori-pori dengan lembut - mengikis kekusaman dan menghaluskan tekstur kulit untuk kulit yang jelas, licin dan berseri. Bebas pewangi, minyak mineral, alkohol dan pewarna.



Nanowhite Men Oil Control Cool Cleanser


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Nanowhite Men Oil Control Cool Cleanser memberikan anda kesan penyejukan yang menyegarkan selepas mencuci dan membuatkan anda berasa bersih dan segar. Kulit bebas minyak, disucikan dan lebih segar. Gunakan setiap hari untuk hasil yang optimum.

Ia diperkaya dengan bahan aktif Menthol dan Nanowhite, yang menyegarkan, mencerahkan dan memperbaiki tona kulit. Kesan menyegarkan yang sengit & tahan lebih lama selepas dicuci, Membersihkan muka dengan menanggalkan kotoran & minyak, Sensasi penyejukan tambahan.



Himalaya Oil Control Lemon Face Wash


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Himalaya Oil Clear Lemon Face Wash ialah formulasi herba tanpa sabun yang membersihkan muka anda dengan lembut dan menghilangkan minyak berlebihan. Lemon mempunyai kesan menenangkan dan astringen secara keseluruhan. Asid sitrik yang terdapat dalam warna Lemon dan melembutkan kulit anda.

Ia juga membantu untuk mengurangkan penampilan jeragat dan bintik-bintik penuaan. Lemon menghilangkan kotoran dan kotoran serta menjadikan kulit anda berasa lembut dan licin. Madu sangat bermanfaat untuk kulit, menarik air untuk mengekalkan kelembapan serta memberikan khasiat dan keselesaan lembut.



Aiken BHA & PHA Pore Refining Cleanser


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Diformulasikan dengan BHA, PHA dari Perancis dan Vitamin C Asli dari Jepun, Aiken Pore Refining Cleanser terbukti secara semulajadi dan menyeluruh membersihkan pori-pori dari dalam. Kulit yang dibersihkan dan disucikan dengan baik serta kulit bebas bersinar dan sempurna.

Mengelupas kulit mati dengan lembut dan kekotoran yang terkumpul pada kulit serta mengurangkan bintik putih, bintik hitam dengan berkesan untuk mencapai keadaan pori yang bersih dan halus. Terbukti secara saintifik dapat menghapuskan bahan pencemar.



OXY Oil Control Charcoal Wash


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Oxy Oil Control Charcoal Wash dirumus dengan arang gred farmaseutikal dari Jepun untuk membersihkan pori-pori dengan berkesan, menyerap lebihan minyak dan membersihkan kulit untuk kulit yang bersih dan bebas kilauan. Kulit anda akan menarik nafas lega sebaik sahaja ia dibersihkan daripada semua kekotoran yang tidak diingini ini.

Bahan arang aktif bertindak seperti 'magnet' yang kuat pada kulit untuk menangkap dan menyingkirkan kotoran, kekotoran, minyak berlebihan dan pencemaran. Arang Teraktif dikenali secara meluas kerana keupayaannya untuk membersihkan kulit dengan berkesan, membuka pori-pori dan menanggalkan kekotoran dan sel kulit mati.



Neutrogena Deep Clean Foaming Cleanser


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Neutrogena Deep Clean Foaming Cleanser ialah pembersih berbuih berasaskan gliserin yang terbukti secara klinikal dapat menanggalkan sehingga 99.9% kotoran dan kekotoran sambil memberikan semula cahaya berkhasiat pada kulit anda.

Pembersih berbuih berasaskan gliserin ini mengumpulkan buih yang kaya dan berkrim yang mencapai jauh ke dalam liang-liang untuk menanggalkan kekotoran kulit secara menyeluruh seperti kotoran, minyak berlebihan dan sel kulit mati. Formula kawalan minyak menjadikan kulit bersih, segar dan kelihatan sihat.



Garnier PureActive Acne & Oil Clearing Scrub


Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Diperkaya dengan manik Mikro Lembut yang menghilangkan bintik hitam & sel mati. Salicylic Acid untuk melawan jerawat, mengetatkan pori & mengurangkan minyak berlebihan. HerbaClear daripada ekstrak Blueberry membantu melawan tanda-tanda jerawat & minyak untuk kulit cerah dan berseri.
Terbaru Lebih lama