10 Ubat Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Watsons

Ubat jeragat paling berkesan di farmasi

Jeragat adalah bintik-bintik gelap kecil, biasanya kurang daripada 5mm diameter, di mana sel-sel kulit telah menghasilkan pigmentasi tambahan. Kebanyakan jeragat berwarna seragam, tetapi ia berbeza-beza bergantung pada warna kulit. Ia boleh berwarna merah, sawo matang, coklat muda, coklat gelap, hitam, atau mana-mana warna yang lebih gelap daripada warna kulit seseorang.

Terdapat beberapa rawatan yang tersedia untuk menghilangkan jeragat, termasuk laser, serum dan pengelupasan kimia. Jeragat juga boleh dihilangkan dengan mencerahkan kulit dan memastikan warna kulit sekata. Ubat jeragat boleh didapati di farmasi berdekatan seperti Watsons. Di bawah adalah 10 ubat jeragat paling berkesan di farmasi Watsons.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Target Pro By Watsons Whitening Freckle Corrector


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Target Pro oleh Watsons Whitening Freckle Corrector diselitkan dengan tiga jenis Vitamin C, Tranexamic Acid dan Arbutin. Formula berkuasa ini membantu mengurangkan dan meratakan pigmentasi, termasuk bintik-bintik gelap, jeragat dan tanda selepas jerawat, mencerahkan kulit anda untuk mencapai pembetulan dan kejelasan yang kelihatan.



Nivea Luminous630 SpotClear Intensive Treatment Serum


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Serum untuk jeragat ini menyasarkan bintik-bintik gelap dalam dan garis-garis halus, berfungsi pada akar untuk memberikan hasil yang boleh dilihat dalam masa 2 minggu sahaja. Dengan penyelidikan bertahun-tahun, Luminous630 adalah inovasi yang telah terbukti dapat mengurangkan dan mencerahkan bintik-bintik gelap. Ia mengandungi 2X Asid Hyaluronik dan Anti-Oksidan yang menjadikan kulit anda berseri dan diremajakan.



Wardah Crystal Secret Dark Spot & Brightening Serum


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi untuk kulit kusam dengan jeragat dan parut jerawat yang memerlukan penjagaan rapi untuk mengembalikan kecerahan kulit. Wardah Crystal Secret Dark Spot & Brightening Serum dengan Ekstrak Edelweiss, formula membantu mengekalkan dan melindungi penghalang kulit daripada faktor yang menyebabkan kulit kusam (cuaca, pencemaran habuk, dan tekanan oksidatif).

Dirumus khas dengan gabungan 3 bahan aktif pencerah terbaik: Alpha Arbutin, Tranexamid Acid, dan Niacinamide, yang berfungsi secara intensif untuk mencerahkan, meratakan warna kulit, dan menyembunyikan bintik-bintik hitam dan parut jerawat untuk kulit yang cerah berseri.



Minimalist 2% Alpha Arbutin Serum


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Minimalist Alpha Arbutin 2% + Hyaluronic Acid Serum ialah serum harian anti-pigmentasi dengan alpha arbutin secara mendadak mengurangkan bintik-bintik gelap dan cela untuk kulit yang lebih cerah dan sekata. Serum ini juga mempunyai formula ultra-ringan yang mudah menyerap ke dalam kulit dan sesuai untuk semua jenis kulit. Ubat jeragat ini mengandungi asid hyaluronik dan aloe vera.



Clinelle WhitenUp Spot Corrector Essence


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Clinelle WhitenUp Spot Corrector Essence ialah ubat jeragat paling berkesan untuk menghilangkan jeragat di muka. Pati pembetul bintik pencerah yang sangat mujarab yang boleh mengurangkan bintik hitam, jeragat, bintik penuaan dan pigmentasi lain. Ia membantu mengurangkan perubahan warna dan memperbaiki tona kulit pada kawasan kulit yang disasarkan.



Nanowhite Fresh Dark Spot Corrector


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi Watsons ini diperkaya dengan Vitamin C, Minyak Pokok Teh dan Alga Laut. Ia membantu mencerahkan bintik-bintik gelap dan melepasi kesan jerawat, mengurangkan jerawat dan mengawal sebum berlebihan untuk kulit cerah tanpa cela. Gunakan setiap pagi dan malam untuk hasil terbaik.



L'Oreal Paris Aura Perfect Clinical Overnight Treatment


Ubat jeragat ini adalah spot correction yang diilhamkan oleh prosedur klinikal lanjutan. Diperkaya dengan Teknologi Pro-Vanish 3TM, gabungan 3 pembetulan bintik berkuasa aktif, bersinar dan memperbaharui kulit semalaman, apabila penjanaan semula sel kulit adalah yang paling aktif. Hari demi hari tona kulit kelihatan lebih lut sinar dan sekata. Sinaran kulit terserlah.

Ia juga diperkaya dengan Vitamin B3, Procystein dan Bio-Peeling Ex dikenali untuk mengurangkan pigmentasi kulit, Membantu mengurangkan bintik hitam, Memunggah sel yang gelap untuk tekstur kulit yang lebih cerah dan halus Semalaman. Kulit kelihatan lebih cerah dan halus serta kulit terasa diperbaharui seperti selepas rehat yang baik.



AXIS-Y Dark Spot Correcting Glow Serum


Dengan 5% Niacinamide, juga dikenali sebagai Vitamin B3, ubat jeragat di farmasi ini menyelesaikan masalah pigmentasi seperti jeragat, bintik-bintik gelap dan tona kulit yang tidak sekata. Serum ringan ini padat dengan ekstrak botani yang berkuasa seperti Buah Hippophae Rhamnoides, Dedak Padi, dan Betik yang menghilangkan jeragat dengan lebih baik untuk kulit yang cerah dan berseri. Semua ini ditambah dengan Phyto-Squalane untuk memastikan kulit anda berseri sepanjang masa.



Eucerin Spotless Brightening Spot Corrector


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Eucerin Spotless Brightening Spot Corrector ialah gel tidak berminyak dengan aplikator topikal yang memudahkan untuk disapu tepat pada kawasan kecil jeragat yang disebabkan oleh hiperpigmentasi. Ubat ini mengandungi Thiamidol, bahan yang berkesan dan dipatenkan yang bertindak pada punca hiperpigmentasi dengan mengurangkan pengeluaran melanin. Digunakan terus pada bintik-bintik gelap dan jeragat, ia terbukti secara klinikal dan dermatologi untuk mengurangkan jeragat dan mencegahnya muncul semula. Keputusan pertama dapat dilihat selepas dua minggu dan bertambah baik secara berterusan dengan penggunaan setiap hari.



Garnier Light Complete Whitening Serum Cream


Ubat jeragat paling berkesan di farmasi


Formula krim serum yang dinaik taraf baharu dengan 3X Vitamin C & Yuzu Lemon segar dari Jepun. Krim Serum Pemutih Light Complete SPF36/PA+++ membantu menyekatakan tona dan seri kulit untuk kulit yang lebih cerah, mencapai 3 tona lebih cerah dalam 3 Hari.

Krim serum dengan tekstur ringan dan penyerapan pantas, dengan formula perlindungan matahari SPF36++. Manfaat ubat jeragat ini menyekatakan tona kulit untuk kulit lebih cerah. Sapu rata pada muka yang telah dibersihkan dengan sempurna dan leher. Elakkan kawasan mata yang halus.
Terbaru Lebih lama