10 Ubat Gatal Kulit Paling Berkesan Di Farmasi

Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi

Kulit gatal yang juga dikenali sebagai pruritus selalunya disebabkan oleh keadaan kulit seperti kulit kering (xerosis), ekzema (dermatitis), psoriasis, kudis, parasit, melecur, parut dan gigitan serangga. Ia juga boleh berlaku kerana penyakit dalaman, gangguan saraf, gangguan psikiatri seperti kemurungan, kerengsaan dan tindak balas alahan.

Penggunaan ubat gatal kulit juga memiliki kesan sampingan. Oleh itu, pastikan anda telah mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kulit sebelum menggunakan ubat-ubatan di bawah. Ubat gatal kulit paling berkesan boleh didapati di farmasi, shopee dan klinik. Di bawah adalah 10 ubat gatal kulit paling berkesan di farmasi.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Clemira Relief Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Clemira Relief Cream menggunakan ekstrak herba tradisional yang unik dan formulasi "Ramuan Tradisional" yang berkesan mengurangkan kemerahan dan menenangkan kulit gatal. Gabungan mujarab ini berkesan mengurangkan kegatalan, menenangkan dan melembapkan kulit. Dengan formulasi bahan semula jadi, ubat gatal kulit ini memberikan sensasi menenangkan dan mengembalikan kesihatan kulit anda. Masa yang sesuai untuk menggunakan ubat gatal kulit ini adalah selepas mandi (Pagi dan Malam). Tidak sesuai untuk kanak-kanak berumur enam ke bawah.



Hurix's Skin Ointment


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Hurix's Skin Ointment digunakan untuk rawatan jangkitan kulat pada kulit (seperti tinea pedis dan tinea corporis), psoriasis dan ekzema. Produk ini mengandungi Asid Salisilik yang membantu kulit menumpahkan sel-sel mati dari lapisan atas dan dengan mengurangkan kemerahan dan bengkak (keradangan).

Ubat gatal ini juga mengandungi Asid Benzoik yang membantu mencegah jangkitan yang disebabkan oleh bakteria. Kedua-dua kombinasi (Asid Salisilik & Asid Benzoik) ini digunakan untuk merawat kerengsaan dan keradangan kulit yang disebabkan oleh luka bakar, gigitan serangga, jangkitan kulat, atau ekzema.



Nixoderm Ointment


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Nixoderm Ointment digunakan pada kulit dan kulit kepala untuk merawat jerawat, bintik hitam, gatal-gatal, ruam, dan kurap. Kerana ia termasuk asid benzoik, ia mempunyai kualiti antikulat. Asid salisilik agen keratolitik digunakan untuk merawat dan mencegah jerawat. Sulfur yang telah dimendakkan adalah agen antiseptik, antikulat, dan parasit yang sederhana. Ubat gatal kulit ini tidak meninggalkan kesan berminyak atau melekit pada kulit.



Suu Balm Itch Relieving Moisturising Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Suu Balm adalah pelembap ceramide yang direka untuk sesiapa sahaja yang mempunyai kulit kering dan gatal, untuk memberikan kelegaan gatal-gatal cepat dan membantu meningkatkan kekerapan pelembapan. Hentikan kitaran gatal dan garu boleh mencegah kulit daripada terluka akibat menggaru.

Suu Balm mengandungi bahan khusus untuk memberikan kelegaan cepat gatal – mentol – yang bertindak dengan menyejukkan kulit, dan mencetuskan reseptor dalam saraf dalam kulit, menyekat penghantaran isyarat gatal ke otak. Pada masa yang sama, Ceramides membantu memulihkan kelembapan kulit.



Atopiclair Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Atopiclair ialah krim bukan steroid baharu yang direka untuk melegakan simptom dan tanda-tanda ekzema (dermatitis atopik) dan dermatitis alahan (dermatitis kontak) dan psoriasis. Krim bukan steroid Atopiclair membantu melegakan kulit kering dan berlilin dengan mengekalkan persekitaran kulit yang lembap, yang bermanfaat untuk proses penyembuhan.

Atopiclair ialah rawatan bukan steroid yang unik, terbukti secara klinikal, yang boleh digunakan semasa fasa suar dan remisi dermatitis atopik (ekzema). Ia bebas steroid, bebas bau dan bebas paraben, selamat walaupun untuk bayi* dan melegakan kegatalan, pedih dan kesakitan yang berkaitan dengan keadaan kulit. Bahan utama ialah Asid Glycyrrhetinic, yang terbukti sifat anti-radang dan anti-gatal dan Asid hyaluronik, dengan sifat pelembab yang kuat.



Egoderm Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Krim Egoderm adalah krim lembut bebas kortikosteroid yang telah dirumus untuk mengurangkan keradangan dan melegakan kerengsaan dan gejala keadaan kulit biasa seperti dermatitis, terutamanya muka atau tangan, ekzema yang berterusan serta, ruam kosmetik atau bercukur dan ia boleh digunakan sebagai terapi penyelenggaraan untuk kulit kering dan bersisik.



Ceradan Skin Repair Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Ceradan Skin Barrier Repair Cream adalah pelembap seramide-dominan secara saintifik dalam 3:1:1:1 nisbah lipid kulit penting (seramide, kolesterol, asid lemak percuma). Ia terbukti secara klinikal untuk membina semula halangan pelindung kulit, mengurangkan gejala dan kejadian nyalaan. Sesuai untuk kulit terdedah ekzema, kulit kering dan sensitif.

Sapukan dua kali sehari pada semua bahagian kulit termasuk muka. Gunakan secara teratur untuk membina semula fungsi penghalang kulit. Ubat gatal kulit paling berkesan di farmasi ini sesuai untuk semua peringkat umur. Digunakan bersama-sama Ceradan Menenangkan gel untuk melegakan kegatalan dan Ceradan Pembersih Pelembap untuk membina semula fungsi halangan kulit.



Hurix’s Cream Kegatalan Kulit


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Ubat gatal kulit di farmasi ini dihasilkan daripada pelbagai herba semulajadi, digunakan secara tradisional untuk melegakan ketidakselesaan akibat kegatalan kulit, kegatalan pada celah jari tangan dan kaki, kegatalan akibat ruam, kemerahan dan kulit kering. Antara bahan-bahan di dalam ubat gatal kulit ini ialah:

  • Fructus Cnidium Monnieri: Ubat herba yang dilaporkan mempunyai ciri-ciri anti-alergi, anti-radang dan anti-pruritus.
  • Korteks Dictamnus Dasycarpus: Bahan ini telah digunakan secara meluas untuk merawat penyakit kulit di Korea, dan keberkesanan anti-radangnya dilaporkan baru-baru ini.
  • Cortex Hibiscus Syriacus: Bahan ini ialah tumbuhan asal Cina yang terkenal dengan ciri antikulat, kesan pelindung kulit dan anti-radang.



Jolicare Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Krim ekzema dengan formula herba semulajadi. Cara yang lebih berkesan untuk merawat keadaan kulit ekzema anda. Hilangkan gatal2, bunuh bakteria, baiki kulit kering, lembapkan kulit dan legakan Radang. Ubat ini terbukti Berkesan untuk kulit gatal, dermatitis, ekzema, alahan, kurap, jangkitan kulat, ruam, kudis, tinea versicolor, kaki athlete, gigitan serangga dan psoriasis.



Sumifun Eczema Cream


Ubat gatal kulit paling berkesan di Farmasi


Sumifun Eczema Cream sesuai untuk dermatitis akut atau kronik, ekzema, tinea manus, tinea badan (noda peluh), psoriasis, pengelupasan, lepuh, kaki busuk, kaki gatal, pruritus vulva, buasir, panas berduri, kulit gatal. Ubat gatal kulit ini digunakan untuk Anti-bakteria, pensterilan kulit dan mengurangkan keradangan. Ia diperbuat daripada herba semulajadi.
Terbaru Lebih lama