10 Moisturizer Untuk Kulit Kering Di Watson Yang Melembapkan

Moisturizer untuk kulit kering di Watson

Moisturizer akan memastikan kulit muka anda sentiasa lembap untuk menyokong penghalang kulit dan mengekalkan kelembapan kulit muka anda. Kulit kita menghadapi pelbagai halangan setiap hari dari pencemaran udara hingga makanan ringan yang kita makan. Sekurang-kurangnya yang boleh anda lakukan adalah memberikan kulit muka perlindungan yang diperlukan dengan moisturizer yang baik.

Moisturizer terbaik untuk kulit kering adalah moisturizer yang bebas daripada etil alkohol, pengelupasan dan bahan-bahan lain yang mengeringkan atau merengsakan kulit. Bukan mudah untuk mencari moisturizer terbaik untuk kulit anda dari beribu pilihan di rak. Untuk membantu anda, di bawah adalah 10 moisturizer untuk kulit kering di Watson yang melembapkan. Semua moisturizer di bawah boleh dibeli di Watson, Shopee dan Lazada.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



1. Wardah Hydra Rose Hydrating Dewy Aqua Day Gel Moisturizer


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Wardah Hydra Rose Hydrating Dewy Aqua Day Gel Moisturizer mempunyai tekstur gel yang ringan dan berair. Ia mengandungi 72 Hours Hydrating Active dan Rose Oil yang melembapkan dan mengekalkan kelembapan kulit yang kering. Pelembap muka ini juga diperkaya dengan Asid Bio-Hyaluronik yang menyaluti permukaan kulit untuk memastikan kulit anda terhidrat dan lembap sepanjang hari.

Moisturizer untuk kulit kering ini akan melindungi kulit muka anda daripada pencemaran udara, penyaman udara, dan perubahan cuaca yang boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan kelihatan kusam. Sapukan pelembap muka ini di muka dan leher secara merata.



2. Some By Mi Beta-Panthenol Repair Cream


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Krim moisturizer ini akan mengurus dan melindungi kulit kering anda secara intensif. Ia memastikan kulit sentiasa lembap selama 100 jam dengan mengunci semua kelembapan dalam kulit. Selain menenangkan kulit, moisturizer ini juga membentuk penghalang kelembapan tanpa merengsakan kulit dan membaiki secara intensif penghalang kulit yang rosak. Ia menenangkan kulit kemerahan, kekeringan kulit yang melampau dan jerawat.

Pelembap muka ini mengandungi dua bahan yang berkuasa iaitu Beta-Sitosterol yang dirumus dengan jumlah yang sama seperti ubat kulit terbakar untuk membaiki penghalang kulit dan D-Panthenol yang mempunyai kesan anti-radang 24 kali lebih kuat daripada ramuan panthenol am. Moisturizer ini sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit kering dan sensitif.



3. Aiken Vita-C Brightening Moisturiser


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Moisturizer gel untuk kulit kering di Watson dengan formula ringan yang menyerap ke dalam kulit dengan pantas. Ia menghidrat dan mencerahkan tona kulit secara intensif untuk kulit berseri secara semula jadi. Moisturizer ini sangat sesuai dengan kulit kering kerana ia terbukti secara klinikal dapat mengunci kelembapan kulit sehingga 72 jam dan tekstur gelnya menenangkan kulit serta tidak melekit.

Dirumus dengan Vitamin C Asli dari Jepun dan Minyak Pokok Teh dari Australia, ia dapat mencerahkan tona kulit secara semula jadi sambil mengekalkan kulit yang sihat dan bebas jerawat. Ia juga akan mengurangkan jeragat dan kesan selepas jerawat, menjadikan kulit sihat dan berseri. Moisturizer pH seimbang ini membunuh bakteria penyebab jerawat secara semulajadi dan berkesan menjadikan kulit sihat dan bebas jerawat.



4. The Originote Hyalucera Moisturizer


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


The Originote Hyalucera Moisturizer membantu memperbaiki dan melindungi penghalang kulit dengan gabungan bahan aktif klinikal dan bahan semula jadi. Dirumus dengan Asid Hyaluronic dan Ceramide untuk menguatkan penghalang kulit, mengunci kelembapan untuk mengelakkan kekeringan dan kerengsaan, dan menenangkan jerawat.

Moisturizer ini mengandungi Chlorelina iaitu campuran chlorella dan spirulina, yang akan mengekalkan keanjalan kulit anda, bertindak sebagai antioksidan dan kawalan minyak untuk kulit kering sepanjang hari. Tekstur gel menjadikan moisturizer di Watson ini sesuai untuk semua jenis kulit.



5. Skintific 5X Ceramide Barrier Moisture Gel


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Skintific 5X Ceramide Barrier Moisture Gel adalah moisturizer yang dijual di Watson yang dapat menyelesaikan semua masalah penghalang kulit seperti jerawat, kulit kering, kulit kemerahan, dan kulit bertekstur. Moisturizer ini diperkaya dengan 5 jenis Ceramide yang berbeza untuk membaiki dan mengekalkan penghalang semulajadi kulit. Ia mempunyai tekstur yang ringan dan mudah diserap, namun ia juga memberikan penghidratan maksimum.

Moisturizer ini bukan sahaja melembapkan tetapi juga menyuburkan dan mengekalkan kesihatan penghalang kulit. Ia juga mengandungi Gabungan Asid Hyaluronik, Centella Asiatica, dan Kolagen Marin yang membantu menyuburkan dan menjaga kulit, memastikan kulit anda sihat dan bersih.



6. COSRX Hyaluronic Acid Intensive Cream


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Moisturizer yang sangat pekat dengan Air Hippophae Rhamnoides dan Asid Hyaluronik, Krim Intensif Asid Hyaluronik COSRX ialah moisturizer berkhasiat yang sesuai untuk kulit kering/dehidrasi kerana Asid Hyaluronik dapat mengekalkan kelembapan dan memastikan kulit terhidrat.

Tanpa rasa berminyak atau berat, moisturizer penghidratan intensif ini membantu menjadikan kulit anda berasa lembut dan memberikan kelembapan berpanjangan. Gunakan sedikit pada waktu siang, dan sapukan lapisan tambahan sebelum tidur untuk menggunakannya sebagai topeng tidur.



7. Nutox Youth Restoring Moisture Emulsion SPF30 PA++


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Nutox Youth Restoring Moisture Emulsion melembapkan dan melindungi kulit anda daripada sinaran UV yang berbahaya sepanjang hari. Ia juga menghaluskan tekstur kulit untuk mengurangkan garis-garis halus, dan memperbaiki penampilan yang rosak akibat sinaran UV. Dirumus dengan kolagen Sarang Burung, Ekstrak Immortelle dan Cendawan Tremella. Moisturizer ini sesuai dengan kulit kering dan sensitif.



8. Glad2Glow Blueberry 5% Ceramide Moisturizer


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Moisturizer untuk kulit kering di Watson ini dirumus dengan 5 jenis Ceramide berbeza yang boleh membaiki dan mengekalkan penghalang kulit, melembapkan kulit, menenangkan sel kulit yang terganggu, mengurangkan kemerahan dan melembutkan tekstur kulit kering.

Produk ini mengandungi ekstrak blueberry yang boleh mencegah keradangan, mengurangkan kemerahan dan jerawat. Moisturizer ini juga mempunyai kesan penyejukan yang memuaskan yang menghidratkan kulit. Ia ringan, tidak melekit dan boleh digunakan pada semua jenis kulit.



9. Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Acid Water Gel


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Water Gel terbukti secara klinikal dapat menghidrat kulit kering anda dengan merangsang kulit untuk menghasilkan asid hyaluroniknya sendiri dari dalam, menghidrat secara mendalam sehingga 72 jam. Moisturizer gel ini dilengkapi dengan pelembap semulajadi kulit - Asid Hyaluronik, Asid Amino dan Elektrolit yang melengkapkan penghidratan semula jadi kulit untuk kulit gebu dan berseri yang tahan lama.

Moisturizer ini akan melindungi kulit anda daripada pencemaran bandar yang boleh memberi tekanan dan mengeringkan kulit anda. Ia juga akan memberikan 5X lebih penghidratan dan menjadikan penghalang kulit 80% lebih kuat daripada sebelumnya. pelembap muka ringan ini juga menyerap dengan pantas dan sesuai untuk semua jenis kulit.



10. L’Oréal Paris Revitalift Hyaluronic Acid Line Filling Water Cream


Moisturizer untuk kulit kering di Watson


L’Oréal Paris Revitalift Hyaluronic Acid Line Filling Water Cream dengan 50X Asid Hyaluronik Mikro-Epidermik yang lebih kecil untuk menghilangkan garis dan kedutan secara intensif. Moisturizer ini juga diperkayakan dengan Ceramides untuk melembapkan kulit dan membantu mengukuhkan penghalang kulit. Ia sesuai dengan semua jenis kulit terutamanya kulit kering. Untuk hasil terbaik, gabungkan penggunaan dengan L'Oreal Paris Revitalift 1.5% Hyaluronic Acid Serum.



Apa Yang Perlu Dicari Semasa Memilih Moisturizer Untuk Kulit Kering?

Moisturizer adalah sangat penting, terutamanya untuk mereka yang memiliki kulit kering. Tetapi ia mestilah moisturizer yang betul untuk benar-benar menyembuhkan kulit kering yang teruk. Tanpa mengira punca kulit kering anda, apabila mencari pelembap yang baik, adalah penting untuk memilih produk dengan emollients (yang melembutkan kulit), occlusives (yang melindungi kulit), dan humectants (yang menarik kelembapan). Bahan-bahan yang perlu anda cari dalam pelembap untuk kulit kering ialah:

Emollients

Emollients ialah agen penghidratan dan sangat bermanfaat untuk kulit kering kerana ia menghalang kehilangan penghidratan sambil melembutkan dan melicinkan kulit muka. Emollients datang dalam bentuk minyak, mentega dan asid lemak seperti ceramides, minyak kelapa, dan mentega shea.

Occlusives

Occlusives melindungi kulit dengan cara mewujudkan penghalang untuk mengelakkan kehilangan lembapan dan melindungi kulit dari angin dan udara sejuk yang menyebabkan kulit kering. Ia juga membantu mengunci kelembapan dan penggunaan yang kerap boleh membantu tahap kelembapan kulit kekal seimbang. Contoh bahan occlusives adalah squalane, minyak mineral, dan petrolatum.

Humectants

Humectants membantu meningkatkan kelembapan dengan menarik air ke kulit. Humectans yang paling digemari adalah Glycerin dan Hyaluronic Acid, yang boleh menampung air sehingga 1000 kali ganda beratnya dan mencipta penghalang untuk kulit, mengunci kelembapan dan membaiki tekstur kulit.
Terbaru Lebih lama