10 Pencuci Muka Untuk Kulit Berjerawat Yang Hilangkan Minyak

Pencuci muka untuk kulit berjerawat

Untuk kulit berjerawat, penjagaan muka terbaik bermula dengan pencuci muka untuk jerawat. Pencuci muka yang lembut sangat sesuai untuk kulit berjerawat daripada pencuci muka kasar, terutama pencuci muka yang mengelupas kulit dengan lembut - memastikan kulit bersih dari kotoran dan minyak berlebihan. Jangan membasuh muka berjerawat dengan kerap ( dua kali sehari, pagi dan malam sudah memadai) atau kasar kerana ia hanya akan memburukkan lagi jerawat dan meninggalkan parut jerawat di muka anda.

Pencuci muka untuk kulit berjerawat mestilah tidak menyumbat liang pori, mengelupas dengan lembut dan tidak memburukkan lagi jerawat sedia ada. Dengan pelbagai pilihan pencuci muka di pasaran Malaysia, memilih pencuci muka yang dikhususkan untuk mengatasi masalah jerawat, whiteheads, blackheads, dan parut jerawat bukanlah mudah. Disebabkan itu, artikel ini akan membantu anda memilih. Di bawah adalah 10 pencuci muka untuk kulit berjerawat yang hilangkan minyak.

{tocify} $title={Isi Kandungan}



Some By Mi 30 Days Miracle Acne Clear Foam


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka untuk kulit berjerawat ini mengandungi bahan untuk mengurangkan gejala kulit berjerawat iaitu BHA untuk menanggalkan sel kulit mati dan sebum serta AHA dan PHA untuk meningkatkan tahap kelembapan dan keanjalan kulit. Ia juga mengandungi Calamine untuk membantu mengawal sebum dan Truecica untuk menenangkan kulit. Kulit berasa selesa dicuci dengan buih pembersih yang mengandungi Surfaktan yang berasal daripada kelapa untuk menghasilkan buih yang kaya dan berkrim.

  • Pencuci muka buih untuk mengurangkan gejala jerawat.
  • Sesuai untuk meraka yang mempunyai kulit berminyak dan berjerawat.
  • Menghilangkan serpihan kering untuk dapatkan tekstur kulit yang licin.
  • kulit yang seimbang minyak & air.
  • Pencuci muka bebas iritasi untuk kulit sensitif & bermasalah.



Eucerin ProACNE Solution Cleansing Foam


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pro Acne Cleansing Foam sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit kombinasi, kulit berminyak dan berjerawat. Pencuci muka ini membersih dengan lembut untuk menghilangkan sebum dan kotoran yang berlebihan dengan berkesan. Dio-Active dan Bisabolol yang diekstrak secara semulajadi menawarkan pembersihan yang mendalam.

  • Mengurangkan jerawat komedo sebanyak 82%.
  • Membersihkan pori-pori yang tersumbat dan mengurangkan lebihan minyak muka.
  • Produk telah diuji untuk kulit sensitif. Ia tidak akan menyumbat pori atau menyebabkan jerawat komedo.
  • Formula lembut untuk kulit halus dan mudah alergi. Tidak menyebabkan kulit kering.
  • Tiada alkohol dan tidak menyebabkan alahan kulit.



Neutrogena Deep Clean Acne Foaming Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka terbaik untuk kulit berjerawat di Malaysia yang membersihkan jauh ke dalam liang dan menanggalkan 99% kotoran, termasuk bahan pencemar mikro, sambil mengekalkan 99% kelembapan kulit semula jadi. Dengan buih amino yang dikuasakan oleh teknologi micellar Amino, pencuci muka ini menanggalkan sel kulit mati dengan lembut, dan membantu mengurangkan bintik hitam dan masalah pori.



Wardah Acnederm Pure Foaming Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka untuk kulit berjerawat dengan Dermacleanse Actives (Salicylic Acid di dalam) untuk membersihkan kotoran, solekan dan minyak berlebihan. Ia juga membersihkan liang pori untuk menghalang pertumbuhan jerawat. Dengan Allantoin yang menenangkan dan melembapkan. Pencuci muka pelbagai fungsi dengan Witch Hazel dan Ekstrak Aloe Vera untuk menghaluskan liang-liang, menenangkan jerawat dan meningkatkan keupayaan kulit untuk menyerap nutrisi daripada penggunaan penjagaan kulit seterusnya.



Eucerin Pro Acne Solution Cleansing Gel


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka jerawat untuk kulit berjerawat yang lembut ini mengeluarkan sebum berlebihan dan bukan komedogenik dengan 6% Ampho Tensides. Pencuci muka jerawat ini lembut tetapi berkesan menanggalkan sebum berlebihan sambil menanggalkan kotoran dan solekan. Menjadikan kulit berasa bersih, segar dan anjal. Gel pembersih jerawat boleh digunakan bersama rawatan jerawat perubatan dan semasa kehamilan. Ia anti-bakteria, tanpa sabun dan bebas pewangi.



La Roche Posay Effaclar Purifying Foaming Gel Cleanser Face Wash


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Purifying Foaming Gel dirumus khas untuk kulit berminyak dan berjerawat. Ia membersih/mencuci kotoran dan minyak dengan lembut sambil menjaga keseimbangan pH kulit pada 5.5. Ia juga menanggalkan kotoran dan sebum dari permukaan kulit tanpa mengganggu kehalusannya yang seimbang dan menjadikan kulit berasa bersih dan segar. Pencuci muka ini dapat mengurangkan jerawat, jeragat, bintik hitam dan mengawal kilauan. Gunakan sebagai pencuci muka harian. Ia menenangkan dan tidak merengsa kulit.



YOU AcnePlus Low pH Calming Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka untuk kulit berjerawat di Malaysia yang menenangkan dengan formula pH rendah yang mengandungi 4D Centella, Herbal Fusion Actives dan AHA, BHA, & PHA untuk mengimbangi kulit sambil menanggalkan kotoran dan menyegarkan kulit dengan lembut. Ia tidak mengandungi alkohol, minyak mineral, wangian sintetik dan pewarna buatan.

  • Kulit bersih dan segar: Formula pembersih pH rendah dan diperkaya dengan Minyak Pudina Jagung untuk membersihkan dan menyegarkan kulit.
  • Mengurangkan keradangan: Diperkaya dengan 4D Centella dan Herbal Fusion Actives yang membantu mengurangkan keradangan kulit.
  • Mengelupas kulit secara perlahan: AHA, BHA, dan PHA membantu mengelupas sel-sel kulit mati dengan lembut dan membuka pori-pori tersumbat.



COSRX Salicylic Acid Daily Gentle Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci muka lembut harian Asid Salisilik membantu mengurangkan jerawat dan memastikan kulit bersih. Ia menghilangkan kekotoran dan sebum berlebihan dengan lembut sambil melawan jerawat dan jeragat, menjadikan kulit lembut dan licin tanpa rasa pelucutan.

Pencuci muka buih yang mengandungi bahan botani dan asid salisilik, membantu menanggalkan sel kulit mati lama, sebum, bintik hitam dari pori apabila anda mencuci muka anda. Pencuci muka ini adalah jenis krim, menghasilkan buih mikro untuk membersihkan sisa kulit atau sisa solekan untuk menghentikan sebum dalam liang anda daripada berkembang menjadi bintik hitam dan bintik putih.

  • Menanggalkan sel kulit mati, bintik hitam, dan bintik putih.
  • Membasmi sel kulit mati yang sukar ditanggalkan.
  • Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk sensitif.



Nivea Face Acne Repair Micro Gentle Cleanser


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Nivea Face Acne Repair Gentle Micro Cleanser ialah produk penjagaan kulit yang sangat berkesan yang direka khusus untuk menangani kulit terdedah jerawat. Dengan gabungan unik lima bahan berkuasa, pencuci muka ini bukan sahaja membersihkan kulit secara mendalam tetapi juga memberikan peningkatan yang ketara dalam masa tujuh hari sahaja. Ia melampaui pembersihan dengan membantu mengimbangi semula kulit dalam lima cara penting iaitu:

  • 99% garam laut tulen menggalakkan pembaharuan kulit, meremajakan kulit.
  • Ekstrak magnolia berfungsi untuk menenangkan kulit, mengurangkan kemerahan dan kerengsaan.
  • Asid salisilik membantu dalam pengelupasan kulit, membantu membuka liang tersumbat dan mencegah jerawat.
  • Karnitin berkesan mengawal minyak, meminimumkan pengeluaran sebum berlebihan.
  • Sodium hyaluronate menambah kelembapan penting pada kulit, memastikan tahap penghidratan optimum.



Hada Labo AHA/BHA Mild Exfoliating Face Wash (Acne Control)


Pencuci muka untuk kulit berjerawat


Pencuci Muka Pengelupasan Ringan (Kawalan Jerawat) dengan Ekstrak Pansy Liar yang membantu melawan jerawat dan Tanah Liat Bentonit iaitu tanah liat mineral yang berasal daripada abu gunung berapi semula jadi dengan kandungan mineral yang tinggi untuk menyerap minyak berlebihan dengan berkesan dan menghilangkan kotoran dan kekotoran. Ia juga bebas minyak mineral, alkohol, pewarna dan pewangi.

  • AHA (asid glikolik) dan BHA (asid salisilik) membantu melembutkan kulit, menanggalkan sel kulit mati, meningkatkan penyerapan kulit dan membantu memulihkan kesihatan semulajadinya.
  • Membantu membersihkan dan melindungi kulit daripada pencemaran alam sekitar.
  • Membentuk penghalang pelindung untuk melindungi kulit daripada kerosakan yang disebabkan oleh pencemaran.
Terbaru Lebih lama